Nalagam
Pokaži meniPokaži meni

6. marec 2017

9 razlogov, da uporabnik zapusti vašo spletno stran

Spletno stran lahko primerjamo z izložbenim oknom trgovine. Če je izložba prijetna na oko, urejena, odraža drugačnost in »ima osebnost«, stranka z veseljem vstopi in si ogleda vašo ponudbo. Zato JE pomembno, kakšno je vaše »spletno« okno. Ali stranke privabi, jim nudi vse potrebne informacije za nadaljnje raziskovanje, nakup ali opazite, da stranka hitro, že po nekaj klikih, zapusti spletno stran?

Spletna vs. fizična izložba

Obe nam (po)nudita »okno«, skozi katero si lahko ogledujemo ponudbo. Vendar izložbe se razlikujejo med seboj. Nekatere nas prijazno privabijo in povabijo naprej, druge nas odbijejo. Ključna razlika med spletno in fizično izložbo je, da lahko pri fizični izložbi neposredno, kot ponudnik, vidimo, koliko strank nas dnevno obišče, ob katerem času največ povprašujejo, kdo je naša potencialna stranka, katero ponudbo si ogledujejo, po katerem izdelku / storitvi povprašujejo in kako hitro zapustijo prodajni prostor.

Za obisk trgovine je velikokrat zaslužna prav izložba, ki stranko privabi k nadaljnjemu raziskovanju in ogledu vaše ponudbe. Ključni elementi, ki lahko privabijo so: urejenost izložbe, raznolika & unikatna ponudba, izpostavljenost akcijske ponudbe, jasno prikazani izdelki oz. izpostavljene storitve, prikaz cene, primerna osvetlitev ponudbe in še bi lahko naštevali.

»Vse, kar je napisano samo za to, da ugaja piscu, je brez vrednosti.« Blaise Pascal

Kaj pa vaša »spletna izložba« - vabi ali odganja?

Ali vsebuje ključne elemente, ki uporabnika vabijo k ogledu in nadaljnjemu raziskovanju? Pri spletni izložbi, torej vaši predstavitveni strani, je še toliko bolj pomembno, kaj (po)nudite uporabniku. Ker fizično niste na voljo 24/7, je pomembno, da je stran strukturirana na način, da je uporabniku takoj razvidno s čim se ukvarjate (dejavnost), kaj nudite (raznolikost ponudbe), kje vas lahko poišče (zemljevid) in kako vas lahko kontaktira (kontaktni podatki).

Nasvet: Sporočilo na strani naj bo jasno, urejeno in uporabniku prijazno.

V nadaljevanju si oglejte možne razloge, ki uporabnika lahko pripeljejo do tega, da zapusti vašo spletno stran.

1. Zastarel izgled spletne strani

Če izhajate iz sebe – kaj pritegne vašo pozornost, ko si ogledujete druga spletna mesta? Sodoben izgled? Tehnična dovršenost? Funkcionalnost? Prilagodljivost na mobilne naprave? Hitra odzivnost? Vsebinsko koristne informacije? (Po)vabilo k nakupu? Unikaten dizajn? Obrazec za povpraševanje in kontakt? …

Razmislite malo. In če sedaj objektivno pogledate vaše spletno mesto … vam je všeč? Ali vašemu uporabniku nudite t. i. spletne elemente, ki pritegnejo vas?

2. Nepreglednost ponudbe oz. »S čim pa se vi ukvarjate?«

Prvi vtis je pomemben & pogosto tudi odločilen pri nakupnem odločanju.

Prav tako urejenost podatkov. Pomembno je, da stranka takoj vidi s čim se ukvarjate, katere izdelke oziroma storitve nudite. Res je, da uporabniki na spletu radi raziskujejo ... vendar, če ne najdejo tistega kar iščejo, se lahko dokaj hitro obrnejo k vaši konkurenci.

3. Nenačrtovana menijska struktura

Uporabniki vse več časa namenijo spletnemu raziskovanju. Ta najpogosteje poteka preko menijske strukture oziroma menija, ki uporabnika vodi od vaše osebne predstavitve, skozi ogled vaše ponudbe, prebiranja raznoraznih novičk do kontaktnih podatkov. Da raziskovanje poteka brez zapletov, je zelo pomembno kako ste načrtovali vaš meni. Veliko uporabnikov se pogosto na spletni strani izgubi oziroma prevečkrat zamudi že zgolj z iskanjem kontaktnih podatkov. Zato je pomembno, da je menijska struktura na strani jasna in pregledna ter da spletno mesto vključuje t. i. potko, ki uporabniku točno pove, kje na strani se nahaja.

4. Spletno mesto ni prilagojeno mobilnim napravam

Vedno več ljudi raziskuje in nakupuje preko mobilnih naprav (telefon, tablica …). Če je spletno mesto prilagojeno mobilnim napravam, to uporabniku omogoči enostavno spletno raziskovanje ali celo spletno nakupovanje. Uporabnik, ki ne more raziskovati vaših vsebin npr. preko mobilnega telefona, bo zagotovo zapustil vaše spletno mesto. Spletno raziskovanje je postalo del življenja, t. i. lifestyle, ki uporabniku na nek način omogoča preživljanje prostega časa.

Nasvet: Uporabniku ponudite odlično uporabniško izkušnjo (angl. UX user experience) in zagotovo se bo še vrnil k vam, s seboj pripeljal tudi prijatelje oziroma vas priporočil ljudem, ki iščejo vaše izdelke / storitve.

5. Prebiranje vsebine je težavno ali nezanimivo

Ko pripravljate spletne vsebine, ali govorite zgolj o sebi ali pišete vsebino, ki bo uporabniku ponudila nove, koristne informacije. Uporabniki se razlikujejo med seboj, a vendar je vsem nekaj skupno – vsi si želijo dostopno, koristno in predvsem njim lahko razumljivo spletno vsebino. Torej, pišite v jeziku, ki je razumljiv in prilagojen vašemu uporabniku – ne vam.

Razmislek: Kaj so želje in potrebe nekoga, ki obišče vašo spletno stran? Ali ponudite vsebino, ki informira, pritegne pozornost ter vabi k nakupu?

6. Uporabnik »ni usmerjen« k nadaljnji akciji

Uporabnik raziskuje vašo stran, si ogleduje izdelke … in nato odide. Ste se morda kdaj vprašali zakaj potencialne stranke zapustijo vaše spletno mesto? Morda veste koliko uporabnikov vas dnevno obišče? Katere izdelke si ogledujejo, katere storitve jih zanimajo oziroma katere novice si želijo brati?

To so informacije, ki jih je potrebno vedeti, da lahko uporabnika usmerite k nadaljnji akciji … npr. k nakupu izdelka, deljenju (share) novice med prijatelje, prebiranju koristnih informacij (blog sistem) … Koristno je vedeti, kdaj in kje na strani »uporabiti gumb« CTA (angl. call to action).

7. Veliko obljub, malo dejanj

»Govorite o tem, kaj delate, ne o tem, kar mislite, da delate.« Drayton Bird

Uporabnik pogosto verjame tistemu, kar napišete in obljubite na uvodni strani. In seveda obljubljeno tudi pričakuje. Težava se lahko pojavi, če obljube ne držite.

Neprijetne novice o vašem delu oziroma načinu dela se lahko dandanes hitro razširijo na družabnih omrežjih. Seveda lahko uporabnik pretirava, vendar morate biti pozorni na to, kakšne govorice (pozitivne, neprijetne ...) »krožijo« o vas. »Dober glas seže v deveto vas« … do kam pa lahko potuje slaba informacija? 

8. Koristi izdelka / storitve uporabniku niso jasno prikazane

Ljudje »spletno« raziskujemo, da pridobimo informacije, ki NAS zanimajo in predvsem, da v VAŠI ponudbi vidimo koristi za NAS.

Dobro vprašanje, ki ga kot ponudnik lahko zastavite, je: »Kako vam lahko pomagam?« Dobro, staro, splošno vprašanje, vendar če vprašate iskreno, boste tudi dobili iskren odgovor. Na podlagi prejetih odgovorov dobite vpogled v kaj uporabnik išče & potrebuje. Te informacije so za vas bistvenega pomena. Pomagajo vam oblikovati »seznam« koristi, ki uporabnika prepričajo v nakup ali nadaljnjo sodelovanje z vami.

9. Spletno mesto ne odraža vaše osebnosti

Ste kreativna oseba, ki nudi storitve npr. s področja umetnosti – spletno mesto pa je vaše pravo nasprotje. Stroge linije, poslovni videz, neunikaten dizajn. Vaša osebnost in način delovanja se ne ujemata s spletno podobo, ki jo prikazujete uporabniku.

Rešitev se skriva v odločitvi, da spletno mesto priredite glede na vašo osebnost. Spletno mesto je vaše ogledalo – odraža vas, vaš način dela, stil pisanja … Bolj pristni, iskreni boste … več uporabnikov se bo lahko poistovetilo z vami.

Veliko je razlogov, ki uporabnika lahko odvrnejo od vašega spletnega mesta ... zato je izrednega pomena, da k postavitvi spletnega mesta pristopimo z jasnim ciljem (kaj želim & kaj lahko ponudim) in vnaprej izdelanim streteškim načrtom (npr. oblikovna dovršenost, menijska struktura, glavno sporočilo, analiza konkurence, razdelitev podstrani ipd.)

Oblikovati in postaviti spletno mesto je lahko. Oblikovati in postaviti spletno mesto, ki ustreza zahtevanim kriterijem, pa je prava umetnost.

Za uspešno, funkcionalno, tehnično in oblikovno dovršeno spletno mesto si je potrebno vzeti čas za premislek. Premislek o tem kaj si dejansko želite (na spletu) in kar je najpomembnejše … kaj uporabniku dejanko lahko ponudite?

Save


Preberite tudi ...

TOP 6 elementov za odlično spletno stran

2. marec 2017

TOP 6 elementov za odlično spletno stran

Razmišljate o postavitvi nove spletne strani in se hkrati sprašujete, kaj vse bi lahko storili,...

Preberi več
16 načinov kako spletno komunicirati

28. februar 2017

16 načinov kako spletno komunicirati

»S svetom se sporazumevamo na 4 načine – samo na 4 načine. Drugi nas vrednotijo in ocenjujejo...

Preberi več
Analiza spletnih strani najboljših slovenskih podjetij

23. februar 2017

Analiza spletnih strani najboljših slovenskih podjetij

Izkušnje in mnenja strank kažejo, kako pomembna je v današnjem času funkcionalna, pregledna in...

Preberi več