Nalagam
Pokaži meniPokaži meni

2. marec 2017

TOP 6 elementov za odlično spletno stran

Razmišljate o postavitvi nove spletne strani in se hkrati sprašujete, kaj vse bi lahko storili, da bi stran izpolnjevala svojo nalogo? Kdaj ste nazadnje pomislili zakaj imate spletno stran ter KAJ & KOGA lahko z njo dosežete?

V nadaljevanju izpostaviva 6 bistvenih elementov, ki po najinih izkušnjah bistveno vplivajo na to ali bo uporabnik na vaši strani ostal dlje od nekaj sekund in naredil tisto akcijo, ki si jo želite (npr. poslal povpraševanje, vas poklical, kupil izdelek / storitev ...) ali pa bo stran zapustil.

»Razlika med oblikovanjem in umetnostjo je v tem, da je bistvo oblikovanja … uporabnost.« Cameron Moll

Elementi naj vam služijo kot oporna točka pri razmišljanju o možnih spremembah na vaši spletni strani. Zavedati pa se je potrebno, da teh sprememb ni vedno možno narediti na  straneh, ki so že v osnovi neustrezno narejene. V tem primeru naju lahko kontaktirate za dodatno mnenje.

1. Prilagodljivost različnim mobilnim napravam

Prilagodljivost oz. t. i. responsive design je že nekaj let obvezen element vsake sodobne spletne strani. Včasih je težko verjeti, da je na trgu še vedno velik % spletnih mest, ki glede na prilagodljivost ne ustrezajo mobilnim napravam. Več o tem si lahko preberete v Analizi spletnih strani najboljših slovenskih podjetij.

Bistvo je, da če isto stran odpremo z različnimi napravami (prenosnik, mobilni telefon, tablica …), si vsebino želimo videti pregledno & jasno ter prilagojeno velikosti zaslona glede na izbrano napravo.

Zanimivost: Na mobilnih napravah npr. ne potrebujemo velikega števila elementov, ki so potrebni na različici za namizne računalnike.

Poleg tega je namen obiskovalca, ki obišče spletno stran preko mobilne naprave, pogosto drugačen, kot če bi stran raziskoval preko namiznega računalnika. Uporabnik lahko npr. na »laptopu« raziskuje ponudbo različnih podjetij, mobilni telefon pa izkoristi za deljenje informacije na družabnih omrežjih oziroma uporabi telefon kot sredstvo za hitro pridobitev kontaktnih podatkov. Mogoče se vam ta povezava ne zdi ravno smiselna, vendar ravno takšni razmisleki vplivajo na to, da uporabnik, kljub raznolikosti naprav, ostane na vaši strani.

Razmislek: Ali je vaša stran prilagojena za različne mobilne naprave ter ali veste, s katere naprave vas uporabniki najraje poiščejo in »berejo«?

2. Ustrezno oblikovanje spletne strani

Če je uporabnik na vašo stran prišel zaradi koristne vsebine, izdelka ali storitve, je oblikovanje tisto, ki lahko nezavedno vpliva na njegovo končno odločitev (npr. da ostane na vaši spletni strani ali stran zapusti).

Primer: Vaša spletna stran je oblikovno & funkcionalno ustrezna ter dovršena. To v uporabniku vzbudi občutek, da je vaše podjetje v koraku s časom. Da sledite t. i. modnim smernicam in vam je mar, da se uporabnik na vaši strani počuti OK. Raziskovanje na strani poteka enostavno, uporabnika smiselno vodite po strani, mu nudite možnost spletnega raziskovanje ali nakupovanja oziroma uporabnika zgolj informirate o določeni zadevi. Preko unikatne in sodobno oblikovane strani sporočate, da vam je mar za uporabnika in njegovo zanimanje za vas. S takšnim načinom delovanja ste na dobri poti, da vam uporabnik prične zaupati.

V primeru, da je vaša spletna stran zastarela & nekvalitetna (stare informacije, neprilagojenost mobilnim napravam, slabo vidni kontaktni podatki, neustrezen dizajn ipd.), pa glede na izkušnje meniva, da to v uporabniku lahko vzbudi mešane občutke. Preko vaše spletne podobe si uporabnik lahko ustvari sporočilo o vas, vaših izdelkih / storitvah in vašem načinu delovnja.

Razmislek: Zamislite si, da razmišljate o spletnem nakupu novega mobilnega telefona. Obiščete 2 različni spletni mesti (glede na rangiranost ponudnika v Google brskalniku) in do njih dostopate preko tablične naprave. Prva stran, ki jo obiščete ni prilagojena vaši napravi, stran se ne prikazuje pravilno. Izguba časa bi bila prevelika. Druga stran je sodobno oblikovana, funkcionalna za zahtevno raziskovanje in prilagojena vaši tablici. Na strani najdete vse podatke o vašem telefonu (predstavitev & tehnične lastnosti), možnost primerjave z drugimi telefoni, mnenja različnih uporabnikov, dodatni slikovni prikaz izdelka, možnost nakupa dodatkov, možnost vrnitve izdelka, garancija na zadovoljstvo ipd. Pred seboj imate vse informacije, ki jih v tem trenutku potrebujete. Torej, preko katere spletne strani boste izvedli nakup in kaj vas je pritegnilo k nakupu?

Seveda obstajajo panoge, kjer spletna stran ni tako zelo pomembna, toda raziskave kažejo, da si uporabnik preko ustreznega oblikovanja ustvari sliko o izbranem podjetju. To lahko pomembno vpliva na njegovo nakupno odločanje.

3. Jasna in premišljena menijska struktura

Menijska struktura je navigacija po spletni strani. Pomembno je, da si vzamete čas in skrbno premislite, kaj je tisto, kar uporabnika utegne zanimati in kaj si želi poiskati, videti na vaši strani. Vsebine na strani se razlikujejo po pomembnosti, zato jih moramo ustrezno hierarhično urediti.

V razmislek:

  • Katera menijska postavka (npr. Domov, O nas, Kontakt, Blog, Izdelki …) je pomembna za vaše uporabnike in si zasluži mesto v meniju?
  • Kaj želite, da vsebuje vaša menijska struktura? Kaj lahko vključite pod glavne kategorije? Kaj lahko uvrstite v podkategorije?
  • Kako hitro lahko uporabnik dostopa do pomembnih informacij, npr. do kontaktnih podatkov? 

Zanimivost: Uporabniki se pogosto pritožijo ravno nad tem, kako težko najdejo kontaktne podatke. Poskrbite za vidnost pomembnih informacij ter da se uporabniki na vaši spletni strani hitro in enostavno znajdejo.

4. Koristna in informativna vsebina

Pisanju kvalitetnih vsebin posvečamo premalo pozornosti. V praksi še vedno pogosto slišiva stavke: »Ah, to bomo malo prekopirali in tukaj in tam dopisali kakšen stavek … tisto pa napisali kasneje.« oziroma »Blog? Ne, tega pri nas nihče ne bo pisal. Saj ne znamo in niti časa nimamo za to.«

In ravno na področju vsebine se zgodi največja napaka. »Ponudniki« je ne pišejo, uporabniki pa so željni koristnih informacij. Aspiria, Petra & Mark

Obstajata vsaj 2 razloga, zakaj je dobra vsebina ključna:

  1. ker nudi koristne informacije in nagovarja uporabnika ter
  2. ker iskalniki (Google, Bing, Baidu ...) praktično ne vidijo drugega kot vaše vsebine ... torej, kako naj vas ob slabi ali pomanjkljivi vsebini sploh kdo najde?

5. Klic k akciji (angl. »CTA - Call to action«)

Bistvo CTA-ja je, da uporabnika na prvi ali pristajalni strani (angl. landing page) čim hitreje povabite k akciji (npr. uporabnika povabite k nakupu, klicu, ogledu dodatne ponudbe, branju bloga …).

Zanimivost: Če spletna stran nima dobro vidnega in izpostavljenega CTA gumba, je velika verjetnost, da uporabnik ne bo naredil želene akcije.

6. Strateški načrt in optimizacija spletnega mesta

Dva elementa, ki jih nikakor ne smemo spregledati, ko se odločamo o postavitvi nove ali prenovi obstoječe spletne strani.

V okviru strateškega načrta raziščemo kdo je vaša ciljna skupina in kaj je vaš »spletni« namen. Določimo pomembnost vsebin (bolj vs. manj pomembno), vstopne točke na vaše spletno mesto (npr. preko blog vsebin, FB-a, spletnega oglaševanja …) ter prehode med vsebinami. Razmislimo tudi o funkcionalnostih, ki jih želimo na strani (npr. kontaktni obrazec, katalog izdelkov, obrazec za povpraševanje …). Na tej stopnji opravimo tudi analizo ključnih besed (angl. keywords).

»Nikdar ne vsiljuj drugim nečesa, česar si ne bi sam izbral.« Konfucij

Na podlagi opisanih elementov je pomembno, da spletno strategijo skrbno premislimo in izdelamo pred izdelavo spletne strani. To je temelj do vašega nadaljnega spletnega poslovanja.

Save


Preberite tudi ...

9 razlogov, da uporabnik zapusti vašo spletno stran

6. marec 2017

9 razlogov, da uporabnik zapusti vašo spletno stran

Spletno stran lahko primerjamo z izložbenim oknom trgovine. Če je izložba prijetna na oko,...

Preberi več
16 načinov kako spletno komunicirati

28. februar 2017

16 načinov kako spletno komunicirati

»S svetom se sporazumevamo na 4 načine – samo na 4 načine. Drugi nas vrednotijo in ocenjujejo...

Preberi več
Analiza spletnih strani najboljših slovenskih podjetij

23. februar 2017

Analiza spletnih strani najboljših slovenskih podjetij

Izkušnje in mnenja strank kažejo, kako pomembna je v današnjem času funkcionalna, pregledna in...

Preberi več