Nalagam
Pokaži meniPokaži meni

23. februar 2017

Analiza spletnih strani najboljših slovenskih podjetij

Izkušnje in mnenja strank kažejo, kako pomembna je v današnjem času funkcionalna, pregledna in oblikovno dovršena spletna stran. V praksi pa je situacija drugačna. Veliko število podjetij se žal še vedno ne zaveda pozitivne korelacije med »odlično« zunanjo podobo podjetja in ustreznim spletnim mestom. Kljub znanemu dejstvu, da je večina strank »online«. Sodobni paradoks!?

Podjetja si pogosto prizadevate, da v očeh svojih strank delujete strokovno in zanesljivo. Veliko finančnih sredstev vložite v npr. nove oglasne table, letake in druge tiskane materiale, sejemske predstavite ipd. Kaj pa vložek v funkcionalno spletno mesto? Premalo podjetij se zaveda, da je lahko sodobno & funkcionalno spletno mesto njihova najboljša predstavitev.

Razmislek: Na kakšen način pa vam služi vaše spletno mesto? Ali opravlja dodatno vlogo promotorja? Prodajalca? Svetovalca? Ali ste kljub spletnemu mestu še vedno sami za vse?

Nasvet: Na spletno mesto poglejte kot na učinkovito spletno orodje, ki je za vaše uporabnike na voljo 24/7. Te naloge ne morate opraviti ne vi, ne vaši zaposleni. Gre za orodje, ki vam omogoča 24-urno promocijo. Priložnosti na spletu je res veliko, le pravilno je potrebno o njih razmisliti in jih vnaprej skrbno načrtovati.

Ustrezno ali neustrezno spletno mesto?

V februarju 2017 sva v ASPIRII opravila analizo spletnih strani najboljših slovenskih podjetij … podjetij, ki so prejela boniteto odličnosti. V vzorec je bilo zajetih 904 podjetij.

Zanimalo naju je, koliko podjetij z oznako odličnosti in obstoječim spletnim mestom, ne ustreza sodobnim spletnim merilom. Pogosto je že dovolj, da podjetje ne upošteva enega elementa, npr. neprilagojenost spletnega mesta mobilnim napravam, kar lahko posledično vpliva na izgubo določenega % želenih strank.

Rezultati okvirnega pregleda so pokazali, da kar 55 % podjetij nima ustrezne spletne strani glede na želeni sodobni standard.

Na podlagi vzorca 904 podjetij, sva ocenila, da je vsaj 33 % takšnih (vzorec 296 podjetij), ki bi zagotovo potrebovala prenovo oziroma postavitev novega spletnega mesta. Izmed izbranih 296 podjetij, 5 podjetij nima spletne strani, 253 spletnih mest ni prilagojenih glede na raznolikost mobilnih naprav. Pozitiven podatek je, da je 13 % podjetij responsive – torej prilagojeno na mobilne naprave.

Od 296 podjetij je 199 takšnih, ki bi nujno potrebovala postavitev novega spletnega mesta in ki ne ustrezajo vsaj 3 elementom, ključnim za optimalno delovanje spletnega mesta.

Naj vas rezultati ne prestrašijo. Gre za splošen vpogled v izbrana slovenska podjetja in katerih rezultati nakazujejo, da je potrebno pričeti razmišljati tudi o »primerni« prisotnosti na spletu. Mnogo podjetij se niti ne zaveda, zakaj izgubljajo stranke.

»Dobro spletno oblikovanje brez funkcionalnosti je kot športni avto brez motorja.« Paul Cookson

Najpogostejše težave, ki zadevajo obstoječa spletna mesta in lahko morda vplivajo tudi na ugled podjetja, so:

  • neprilagojenost mobilnim napravam (kar 85 % neustreznih spletnih strani ni odzivnih),
  • zastarelo in neustrezno oblikovanje,
  • pomanjkljive ali nedovršene vsebine,
  • nepreglednost podatkov ter
  • zamudno iskanje pomembnih informacij (npr. kontaktnih podatkov).

Verjeti rezultatom?

Na trgu je opravljenih premalo podobnih raziskav oziroma raziskav, ki bi preučevala odnos podjetja v povezavi s spletno podobo. Na podlagi prakse in dolgoletnih izkušenj pa lahko trdiva, da se večina podjetij lastni spletni strani ne posveti iz naslednjih razlogov, in sicer:

  • imajo dovolj posla in se jim zdi, da spletne strani niti ne potrebujejo,
  • menijo, da spletna stran za njihovo panogo ni pomembna,
  • pridobivajo posel na druge načine,
  • nimajo časa za postavitev boljše spletne strani ter
  • se pogosto ne zavedajo, kako pomembna je lahko vizualno dovršena & funkcionalna spletna stran.

Meniva, da podjetja, ki še vedno uporabljajo izgovore kot »Mi ne potrebujemo spletne strani.« ali »Že dlje časa razmišljamo o prenovi, a še ni bilo pravega trenutka.« vsak trenutek izgubijo veliko poslovnih priložnosti in se hkrati uporabnikom prikažejo v slabi luči.

Če ste tudi vi še vedno med tistimi, ki se zavedate, da bi lahko imeli boljšo spletno predstavitev, pa se za to do sedaj še niste odločili, naju vedno lahko kontaktirate oz. pošljete sporočilo preko obrazca. Z veseljem vam priskočiva na pomoč.

Save


Preberite tudi ...

9 razlogov, da uporabnik zapusti vašo spletno stran

6. marec 2017

9 razlogov, da uporabnik zapusti vašo spletno stran

Spletno stran lahko primerjamo z izložbenim oknom trgovine. Če je izložba prijetna na oko,...

Preberi več
TOP 6 elementov za odlično spletno stran

2. marec 2017

TOP 6 elementov za odlično spletno stran

Razmišljate o postavitvi nove spletne strani in se hkrati sprašujete, kaj vse bi lahko storili,...

Preberi več
16 načinov kako spletno komunicirati

28. februar 2017

16 načinov kako spletno komunicirati

»S svetom se sporazumevamo na 4 načine – samo na 4 načine. Drugi nas vrednotijo in ocenjujejo...

Preberi več